Tietoja minusta

Oma kuva
Tykkään louskutella kangaspuita.Kankaankudonta on ollut pitkään minun pääharastus. Muutamavuosi sitten innostuin korttien teosta ja se kiinostus on pysynyt. Viimeisenä kiinostuksen kohteena on ollut matonkuteista virkkaminen. Innostun kaikenlaisesta uudesta kovasti. Keskeneräisiä töitä on vaikka kuinkamonta kotona ja uusia suunitelmia pukkaa.Otan mielellään vastaan kommenteja ja neuvoja.Kirjoitele tähän tai sähköpostiini riikka-sofia@hotmail.com . Kiva kun kävit.

torstai 23. heinäkuuta 2015

Kaksi arvokasta lahjaa


Syntymäpäivistäni on jo vähän aikaa,
mutta lahjoja tulee vieläkin!
Ensimmäinen on 90 vuotispäiviä keväällä
 viettäneltä Ruotsalaistädiltä. 
Lähetin hänen syntymäpäiviin lahjan ja kun hän kuuli minun merkkipäivistä
alkoi neuloa minulle, hänen tavaramerkkiä, eli kirjoneulottuja patalappuja.
Näitä olen vuosien varrella saanut montakin,
mutta aina nämä tuntuu niin aarteelta! 
Toinen kappale tulee kuulema myöhemmin.



Toinen arvokas lahja on tämä keinutuolimatto.
Sain sen äitini vanhalta ystävältä,
joka on pitänyt sitä seinävaatteena.
ystäväni muutti juuri omakotitalosta rivariin,
joten päätti antaa sen minulle.
 

Minun lapsuuskodin lähistöllä asui Martta niminen täti.
Martta eli 1898 -1991 vuosina.
Lapsena pidin tästä erakoitunesta tädistä todella paljon.
Pieni lapsi sulatti pikku hiljaa vanhaa tädin sydäntä,
joka kulki ympäristössä yleensä silloin kun muut ei ollut liikenteessä.
Martta oli tehnyt tämän seinävaatteen koulutyönä,
 siis ilmeisesti 1910 luvulla. 

Kun sitten Martta kuoli ja kaukaiset sukulaiset jakoivat hänen omaisuuttaan 
ystäväni; yksi periöistä, pelasti tämän työn roskalavalta 
ja laittoi sen seinällensä.
Martta ei ilmeisesti käyttänyt tätä keinotuolimattoa omassa vaatimattomassa kodissaan.
Nyt minun pitäisi keksiä tälle uusi paikka kodissani.



Vielä kuva ystävästäni Martta tädistä,
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti